Z tym wspomagaczem szybciej pochwalisz się płaskim brzuchem

Z tym wspomagaczem szybciej pochwalisz się płaskim brzuchem

Pixabay.com

Rzepakowa inwestycja naprawdę ci się opłaci. Dzięki olejowi rzepakowemu już w 4 tygodnie pozbędziesz się brzusznej tkanki tłuszczowej.

 

Mamy naukowe dowody prosto z Uniwersytetu Stanowego Pensylwanii, że jednonienasycone kwasy tłuszczowe z oleju rzepakowego są w stanie usunąć tłuszcz brzuszny, który jest dużym zagrożeniem m.in. dla serca. Ponieważ nie tylko zwiększa ryzyko chorób sercowo-naczyniowych, ale też zespołu metabolicznego i cukrzycy – wyjaśnia prof. Penny M. Kris-Etherton.

Wyniki prawie trzymiesięcznych badań, w których wzięło 101 ochotników w średnim wieku (ok. 50 r. ż.), których BMI wynosiło ok. 29,4 były jednoznaczne. Badanych podzielono na 5 różnych grup. Każda z nich stosowała w diecie inny olej: zwykły olej rzepakowy, olej rzepakowy bogaty w kwas oleinowy, olej rzepakowy zawierający sporo kwasu oleinowego z kwasem dokozaheksaenowym (DHA), olej kukurydziano-słonecznikowy oraz olej słonecznikowo-lniany. Wszyscy, którzy spożywali olej rzepakowy mieli o ok. 0,11 kg tłuszczu brzusznego mniej. Zniknął całkowicie, nie przenosząc się do innych parti ciała.

Jak wyglądała dieta?

Przez pierwszy i drugi miesiąc, z przerwą trwającą od 2 do 4 tygodni pili codziennie po 2 koktajle z dodatkiem wspomnianych olejów, których ilość obliczano na podstawie zapotrzebowania energetycznego. Na przykład, ochotnik na diecie 3 tys. kalorii otrzymywał 60 g wybranego oleju, dostając w ten sposób 18 % energii. Okazało się, że najskuteczniejsze były oleje rzepakowe: zwykły, rzepakowy z kwasem oleinowym oraz rzepakowy bogaty w kwas oleinowy z kwasem dokozaheksaenowym (DHA). Dzięki nim badani zredukowali masę tłuszczu wisceralnego, czyli tego, który gromadzi się w jamie brzusznej, w okolicy ważnych dla życia narządów. Najwięcej stracili go mężczyźni – 3,09-3,2 kg. Wszyscy odczuli też mniejsze ciśnienie. Dodatkowo ci, którzy mieli dietę rzepakową z kwasem oleinowym zmniejszyli poziom trójglicerydowych tłuszczy.

Teraz znasz już powody, dla których warto uwzględnić w diecie każdy olej rzepakowy. Niedużym nakładem pracy i po wprowadzeniu niewielkiej zmiany w diecie  już po miesiącu możesz cieszyć się ładniejszym i chudszym brzuchem. Wystarczy, że choć dwa razy dziennie dodasz olej rzepakowy do dressingu lub koktajlu.

 

 Redkacja Radia ZET/Wioleta Bednarczyk

Komentarze