Skakanka w treningu biegacza: Jak jej używać?

Trening na skakance

foto: YouTube.com

Pamiętacie, jak z radością skakaliście w szkołach na skakance na lekcjach wychowania fizycznego? Wprawionym dziewczynkom zazwyczaj wychodziło to o wiele lepiej i często było uważane za ćwiczenie "tylko dla dziewczyn". Jeśli od wielu lat nie miałeś skakanki w ręce, pora to zmienić! Sprzęt ten świetnie nadaje się jako uzupełnienie treningu biegowego.

Skakanka a bieganie

Skakanie często nie jest doceniane przez sportowców. A warto wiedzieć, że to obowiązkowy element w treningu osób, które uprawiają crossfit. Bardzo często używają jej również profesjonalni siatkarze. Poprawia koordynację ruchową, więc nierzadko jest stałym elementem treningu bokserów. Z powodzeniem poradzą sobie na niej nawet najmniej zaawansowani sportowcy. 

Zalety skakania

Skakanka

Fot.: Pixabay.com

Skakanie angażuje różne partie mięśni, a dzięki relugarnym skurczom poprawia się ich wydolność i wytrzymałość. Wbrew pozorom podczas takiego podskoku nie pracują wyłąnie nogi; mięśnie ramion, grzbietu czy brzucha również biorą czynny udział w tym ćwiczeniu.

Podczas 30 minut skakania można stracić 300-400 kalorii. To dobra alternatywa na dni, w których nie możesz zrobić treningu biegowego, lub musisz go skrócić. Trzeba jednak pamiętać o umiarze. Skakanka w zbyt dużych ilościach może obciążać stawy kolanowe.

Przykładowe ćwiczenia na skakance

Skakanka kolorowa

Fot.: Flickr.com

Pamiętaj, że na skakance możesz trenować różne typy skoków - obunóż, na jednej nodze, czy na zmianę. W tym momencie może się okazać, że skakanka, którą tak bardzo lekceważyłeś, nieźle daje w kość! Przykładowy trening ze skakanką możecie znaleźć poniżej:

Skakanki w dłonie!

Komentarze