Nudzisz się w domu? Spędź zimę na sportowo!

Sporty zimowe. Ile spalają kalorii? Sprawdź

Pixabay.com

Sezon biegowych startów się zakończył, ale to nie znaczy, że należy przerwać treningi. Warto je kontynuować chociażby dlatego, że ciągłość w ćwiczeniach jest bardzo ważna i zaprocentuje wiosną. 

Kiedy na zewnątrz temperatura spada poniżej zera, a na chodnikach leży śnieg, to nie bardzo mamy ochotę wyściubiać nos za drzwi. Warto jednak pamiętać, że ruch na świeżym, nawet mroźnym powietrzu, to mnóstwo korzyści dla naszego zdrowia. Ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe nasze ciało musi pracować na zwiększonych obrotach. Ponieważ musi utrzymać odpowiednią temperaturę ciała, wykorzystuje do tego energię, która pochodzi z kalorii. Niska temperatura angażuje również bardzo układ krążenia, dzięki czemu nasze serce staje się coraz mocniejsze.

Mimo że na początku będzie Ci pewnie piekielnie zimno, to Twoje ciało niedługo przyzwyczai się do chłodu. W dodatku Twoja odporność znacznie wzrośnie. Bo skoro regularnie wystawiasz organizm na nieprzyjemne warunki pogodowe, to musi się on naturalnie wzmocnić. Oprócz tego, zapewnisz sobie regularny dostęp do witaminy D, której sam nie jesteś w stanie wytworzyć. W końcu nawet zimą promienie słoneczne przebijają się przez warstwę chmur. Twoje płuca również zaczną wydajniej pracować. Dzięki wilgotnemu powietrzu będzie Ci łatwiej oddychać.

Jeśli jednak dopada Cię czasami chandra i masz ochotę na coś zupełnie innego niż bieganie, wypróbuj alternatywną formę ruchu. Wśród wielu sportów zimowych na pewno znajdziesz ten, który polubisz bez dwóch zdań. W dodatku kilka z nich pozwoli Ci spalić więcej kalorii niż truchtanie. 

Zimowe sporty, które spalają dużo kalorii

Jazda na łyżwach

Jazda na łyżwach

Pixabay.com

Łyżwy to bardzo wymagający sport, który angażuje do pracy całe ciało, jednak wysiłku wymagają głównie mięśnie brzucha, nóg i pośladków. Wszystko dlatego, że niezbędne jest tutaj utrzymanie równowagi, a to właśnie te części ciała pomogą Ci w tym najbardziej. Poza tym nie musisz się ograniczać ruchowo, więc wraz z każdą zmianą "choreografii", pozwalasz pracować kolejnym partiom mięśni. Dzięki takiemu wsparciu, 60-minutowa jazda pomoże nam spalić ponad 460 kalorii . Co prawda nauka jazdy nie należy dla niektórych do najłatwiejszych, ale regularnym treningiem możesz wymodelować sylwetkę - przestaniesz się garbić. Wystarczy, że będziesz chodzić na lodowisko 3-4 razy w tygodniu.

Biegówki

Biegówki

Pixabay.com

Ten sport jest bardzo często zamiennie stosowany z bieganiem, ponieważ aktywuje te same partie mięśni. Spala jednak znacznie więcej kalorii, ponieważ w wysiłek są znacznie bardzie zaangażowane ręce. Około 80 proc. mięśni zostaje zaangażowane w trening i dlatego potrzebują ogromnej ilości energii. Pracują chociażby mięśnie ramienia, grzbietu, brzucha, a także ud. Zaledwie 60-minutowy bieg narciarski pomoże nam spalić ponad 900 kalorii. Nawet szybki marsz ani bieg nie może się równać z biegówkami.

Nordic walking

Nordic walking

Pixabay.com

Kijki to coś, co sprawdzi się o każdej porze roku. Nieważne czy świeci słońce, czy wieje wiatr, czy pada śnieg - Nordic walking wpasuje się w każdą aurę. W dodatku nie potrzebujesz do tego specjalnego podłoża. Coraz więcej osób wybiera właśnie taką formę aktywności fizycznej. Przede wszystkim dlatego, że poprawia ogólną kondycję, łagodzi stres, a także wzmacnia kości i stawy. Godzina treningu to minus 400 kalorii , a chodzenie po śniegu pomoże pozbyć się nawet większej ilości.

Skitouring

Skitouring

Pixabay.com

Wjazd kolejką na szczyt góry to żadna frajda i wcale nie wymaga od Ciebie wielkiego wysiłku. Ale kiedy spróbujesz sam podejść pod górę poczujesz, że Twoje mięśnie aż płoną. Wystarczy, że na spodzie będziesz mieć zamontowany specjalny materiał, który zapobiegnie ześlizgiwaniu się. Skitouring to chyba najlepiej spalający kalorie sport. Wystarczy 60 min , aby pozbyć się ponad 1000 kalorii !

Jazda na nartach i snowboardzie

Jazda na nartach i snowboardzie

Pixabay.com

Wolisz jedną deskę czy dwie? Niezależnie od Twoich preferencji, zjazd na nartach czy snowboardzie to prawdziwe śnieżne szaleństwo, które pozwoli spalić Ci zdecydowanie więcej niż tysiąc kalorii. Mimo że na stoku nie musisz wylewać "siódmych potów", to i tak potrafisz spędzić w tym miejscu cały dzień. Tyle czasu dostarczy Ci ogromne ilości witaminy D, dotlenisz mózg i poprawisz koncentrację. Chyba nie trzeba wspominać, że zarówno narty, jak i snowboard angażują do pracy nogi, ręce, brzuch a także mięśnie grzbietowe?

Jazda na sankach

Jazda na sankach

Pixabay.com

Wspinanie się na górkę i ciągnięcie za sobą sanek z dziećmi po to tylko, aby znowu szybko znaleźć się na dole, to wydatek ponad 400 kalorii w ciągu godziny . Mimo że podczas zjazdu pracują tylko mięśnie odpowiedzialne za równowagę, to już przy podchodzeniu na wzgórze, angażujesz do pracy głównie mięśnie ud, a także brzucha. Jak widać nawet bawiąc się z dziećmi można spalić to, co zjadło się w ciągu dnia :).

Zimą można spalić naprawdę dużo kalorii - w dodatku niekoniecznie uprawiając jakiś sport. Dobrym przykładem może być lepienie bałwana i odśnieżanie.

Odśnieżanie

Odśnieżanie

Pixabay.com

Może i odśnieżanie wcale nie należy do zimowych sportów, to równie skutecznie może zastąpić trening. Przerzucanie śniegu z podjazdu na drugą stronę wymaga czasami nie lada kondycji. W dodatku to trochę syzyfowa praca, bo co pozbędziesz się ze ścieżki białego puchu, to za parę godzin on znowu tam będzie leżał. Po 60 min wiosłowania ogromną łopatą możesz się pozbyć nawet 400 kalorii . Do pracy angażujesz głównie mięśnie ramion, ale też te, które pozwalają Ci zachować równowagę.

Lepienie bałwana

Lepienie bałwana

Wikipedia.org

Ta czynność to nie tylko ogromna frajda dla dzieci. Lepienie bałwana wbrew pozorom wcale nie należy do najłatwiejszych i najprzyjemniejszych. Ogromne kule śniegowe trzeba najpierw utoczyć z białego puchu. To z kolei wymaga częstego schylania się, turlania coraz większej "piłki". W końcu trzeba ją też odpowiednio ustawić, zrobić jeszcze kolejne dwie i zamocować. W ciągu zaledwie godziny możesz spalić 300 kalorii .

Komentarze