5 znaków, które powiedzą Ci, że musisz zmienić swój plan trenigowy

5 znaków na to, że musisz zmienić swój plan trenigowy

Pixabay

Nie możesz przez kilka miesięcy trenować według tego samego planu. Regularne treningi są dobre, ale wykonywane cały czas w ten sam sposób już nie...

Rutyna w ćwiczeniach spowoduje, że przestaniesz się rozwijać. Nie będziesz osiągać celów, które sobie postawiłeś. Jeśli miałeś lub masz do czynienia z którąś z tych 5 sytuacji to znak, że natychmiast powinieneś zmienić swój obecny plan treningowy!

Nie widzisz efektów treningów

Kiedy zaczynałeś, bardzo szybko osiągałeś to, co sobie założyłeś i widziałeś efekty. Jednak po kilku miesiąc znacząco zwolniłeś tempo zmian. Każdy trening "stresuje" Twoje ciało i każe mu się przystosować. Ponieważ mięśnie mają zdolność do zapamiętywania, to bardzo szybko przyswoją każde ćwiczenie. Przestaniesz się rozwijać.

Zaczynasz się nudzić

Ketle

Pixabay

Ta sama liczba powtórzeń, ta sama liczba serii: jednym słowem - rutyna. Twój trening zaczyna być nudny... Upewnij się, że uzupełniłeś go kilka innych ćwiczeń. Zacznij urozmaicać czas spędzony na siłowni. Rób martwy ciąg, przygotuj trening interwałowy, ćwiczenia siłowe na różne partie ciała i miksuj to dowolnie. Dobrym rozwiązaniem będzie chociażby wyjście na zewnątrz i zrobienie street workoutu.

Masz problem z częstymi kontuzjami

Chroniczne bóle mięśni również mogą być wywołane brakiem cyklicznych zmian w planie treningowym. Kiedy wykonujesz te same ćwiczenia, przetrenowujesz daną partię mięśni. Nie dajesz im szansy na rozwój. Wykonuj alternatywne ćwiczenia, zwiększaj obciążenie co jakiś czas. 

Zbyt często czujesz zmęczenie

Podnoszenie ciężarów

Pixabay

Trening nie musi Cię za każdym razem "zniszczyć". Bardzo często nie jest wówczas efektywny, a Ty niepotrzebnie forsujesz organizm. Zmęczenie może również wynikać z tego, że źle się odżywiasz. Przejrzyj dokładnie swoją dietę i zrób w niej małą rewolucję.

Tracisz siłę

To się zdarza bardzo wielu osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z treningiem. Ponieważ nie zmieniasz planu ćwiczeń, nie dajesz mięśniom czasu na regenerację. Jeśli przetrenowujesz ciało, stajesz się coraz słabszy. Działaj na przemian - jeśli w poniedziałek robisz trening, niech wtorek będzie dniem odpoczynku. Możesz iść na przykład na basen i zrelaksować się. 

Źródło: MensJournal.com

Komentarze