Uraz? Kontuzja? 5 zasad, które pomogą szybko wrócić do biegania

Uraz? Kontuzja? 5 zasad, które pomogą szybko wrócić do biegania

fot. pzuzdrowie.pl

Głupota boli i dużo kosztuje. Nie lekceważ sygnałów, jakie wysyła Twoje ciało – jeżeli w czasie biegania coś Cię boli, zastanów się, co jest nie tak. I pamiętaj – zapobieganie często jest dużo tańsze niż leczenie...

1. Dr Google nie istnieje!

Urazy i kontuzje leczy się w gabinetach lekarskich, a nie przez Internet. Kropka. Internetowi specjaliści nie mogą Cię dobrze zdiagnozować, bo niby jak mają to zrobić, skoro ani Cię nie widzą, ani nie mogą Cię dotknąć...?

2. Zabieganie kontuzji

Owszem, zdarza się, że niektóre bóle przechodzą same po kilku dniach odpoczynku. Jeżeli jednak nabawiłeś się kontuzji – zatrzymaj się! Biegowi znachorzy często radzą „zabiegać uraz”. Ale to może prowadzić do zmęczeniowego złamania kości.

Zasada jest prosta – jeżeli w czasie biegania odczuwasz ból, powinieneś przerwać treningi!

3. Wizyta u specjalisty

Jeśli kontuzja przydarzyła Ci się w czasie przygotowań do maratonu, idź do ortopedy specjalizującego się w medycynie sportowej. Taki lekarz, najczęściej z wieloletnim doświadczeniem w pracy ze sportowcami, najpewniej od razu będzie wiedział, co konkretnie Ci dolega i zaproponuje Ci odpowiednie leczenie.

4. Trening zastępczy

Najpierw kontuzja, potem diagnoza, potem leczenie, aż w końcu... głód treningowy...

To doskonały czas żeby spróbować innych form treningowych takich jak  pływanie, trening siłowy lub ćwiczenia izometryczne (znane również jako core stability) .

5. Złota zasada: PRICE

Najważniejsza zasada: Po wystąpieniu urazu należy odpowiednio się zabezpieczyć.  Tutaj dowiesz się jak.

Komentarze