Pij rozsądnie! Co za dużo, to niezdrowo

Pij rozsądnie! Co za dużo, to niezdrowo

fot. pzuzdrowie.pl

Jeżeli biegasz pijąc jednocześnie dużo wody, obciążasz serce, bo zmuszasz je do wytężonej pracy.

Nawet gdy biegniesz w najcieplejszych momentach dnia, nie pij za dużo. Możesz w ten sposób wypłukać z organizmu witaminy i składniki mineralne, przez co burzy się jego równowaga.

Jak pić mądrze?

Na około  dwie godziny przed biegiem  wypij  pół litra wody i zjedz jakąś słoną przekąskę. Pomoże to zmagazynować zapasy sodu w organizmie.

W czasie treningu pij ok.  100-150 ml  na każde  20 minut, najlepiej między seriami. Warto też zastąpić wodę napojami izotonicznymi; woda ma niewielkie stężenie soli mineralnych i węglowodanów, których potrzebujesz.

Po treningu nie próbuj nadrobić strat, nie pij szybko i dużo. Tu też obowiązują zasady: dwie szklanki wody na pół kilograma utraconej masy. Zjedz słoną przekąskę, choćby kawałek żółtego sera. 

Ile wody powinieneś wypić w czasie treningu?

Sprawdź nasz test, który odpowie na pytanie co i jak pić podczas treningu .

Komentarze