Jak poprawić smak kawy? Poznaj 3 proste triki

Jak poprawić smak kawy? Poznaj 3 proste kroki

Pixabay.com

Większość z nas zaczyna parzyć kawę, zanim zdąży się dobrze przebudzić. Jej odurzający aromat i bogaty smak szybko stawiają na nogi. Można jednak sprawić, aby ten dodający energii nektar był jeszcze lepszy, a przede wszystkim zdrowszy.

Tylko niewiele osób jest świadoma tego, że kawa zakwasza nasz organizm. Co to oznacza? Że mamy zaburzoną gospodarkę kwasowo-zasadową. Charakteryzuje się to osłabieniem organizmu, podatnością na infekcje czy też problemami ze skórą i włosami. Oprócz kawy organizm zakwaszają także herbata, sery, ryby, tłuszcze, słodycze, ryż, a także mięso.

Sam organizm wytwarza produkty, które zakwaszają, ale też alkalizują. Kiedy te pierwsze zaczynają przeważać, staramy się sami osiągnąć równowagę kwasowo-zasadową. Nerki zamieniają wtedy mocznik na amoniak, a płuca starają się wydalać więcej dwutlenku węgla. A żeby nadal cieszyć się smakiem kawy, ale odrobinę zdrowszym, zdradzamy 3 triki na poprawienie jej jakości.

Zmień ziarna kawy

Zmień ziarna kawy

Pixabay.com

Kawa jest doskonałym źródłem antyoksydantów. Mimo to, jedna filiżanka tego napoju zawiera także neuroaktywne chemikalia - mykotoksyny. Występują one naturalnie w pleśni i grzybach, które rosną na ziarnach. Substancje te znajdują się także na orzechach, kakaowcu, a nawet winogronach.

Niestety mykotoksyny mogą prowadzić do chorób przewlekłych, jeśli są spożywane regularnie. Wśród znajdują się alergie, grzybice, choroby układu oddechowego, pokarmowego i wątroby. Należy także wspomnieć o osłabieniu układu odpornościowego.

Na szczęście niektóre marki dbają o zdrowie konsumentów i przetwarzają ziarna kawy tak, aby zmniejszyć lub całkowicie zniszczyć wspomniane grzyby. Po tym jak ziarna zostają zebrane, nie są poddawane fermentacji w glebie lub na słońcu. Przetwarza się je za pomocą zimnej wody, która znacznie zmniejsza występowanie pleśni i bakterii.

Korzyść z tego jest tak, że napar jest mniej kwaśny i delikatniejszy. Jest też łatwiejszy do strawienia dla osób wrażliwych na drożdże oraz pleśń.

Zrób własne mleko

Składniki na mleko migdałowe

Pixabay.com

Nie chodzi nam o mleko prosto od krowy. W gruncie rzeczy w cale nie musisz korzystać z nabiału. Tym bardziej, że niektórzy mają po prostu na niego alergię. Wypicie mleka krowiego zwykle skutkuje niestrawnością i bólami brzucha. Objawia się także wypryskami na twarzy.

Niektóre koncerny dodają również hormony oraz antybiotyki do swojego produktu. Prawda jest niestety taka, że produkty bez laktozy często wcale nie są zdrowsze. Są pełne konserwantów, środków chemicznych i zawierają sporo dodatkowego cukru. Są też specjalnie przetwarzane, aby mogły dłużej stać na sklepowych półkach. 

Najprostszym sposobem jest więc zrobienie własnego mleka. Może Ci się to tylko wydawać czasochłonne i pracochłonne, ale efekt i smak jest warty tego wszystkiego.

Składniki na mleko migdałowe

- 1 szklanka migdałów,

- czysta woda do moczenia orzechów,

- 2 szklanki wody do miksowania.

Potrzebujesz również:

- sitka z cienkimi oczkami albo 2 gazy,

- dużej miski,

- hermetycznie zamykanej butelki do przechowywania mleka.

Sposób przygotowania:

Przed pójściem spać, zalej migdały wodą tak, aby całkowicie je pokryła. Niech moczą się przez całą noc. Gdy wstaniesz orzechy będą miękkie i znacznie łatwiej przyswajalne. 

Odcedź wodę i przepłukuj migdały przez chwilę. Następnie wrzuć je do blendera i miksuj z dwoma szklankami wody przez minutę. Następnie przecedź całość przez sitko z wąskimi oczkami albo wyłóż inne sitko 2 gazami. Dzięki temu pozbędziesz się miąższu. Podłóż pod to oczywiście dużą miskę.

Tak powstałe mleko przelej do butelki, zakręć i trzymaj w lodówce przez 5 dni.

Wykorzystaj dodatki

Wykorzystaj dodatki

Pixabay.com

W erze produktów typu superfoods ciągle gonimy za nowymi trendami żywieniowymi. Stosujemy naturalne suplementy, bo wierzymy, że dobrze działają na nasze zdrowie. I wcale nie musisz ograniczać się do zwykłej kawy, czarnej herbaty albo ulubionych koktajli owocowych. Jest jeszcze kilka napój, które mają wiele właściwości zdrowotnych oraz ciekawy smak, a przy tym nie zrujnują domowego budżetu.

Mowa chociażby o matchy, która coraz częściej gości na polskich stołach. Jakiś czas temu bardzo głośno było kawowym sposobie Anny Lewandowskiej, która do ulubionej kawy dodaje masło klarowane oraz olej kokosowy. To jej tak zwana Bulletproof Coffee. Wystarczy połączyć 2 filiżanki gorącej esencji kawy z 1-2 łyżeczkami oleju kokosowego oraz 1-6 łyżeczkami masła klarowanego niesolonego. Wszystko należy zblendować, dzięki czemu powstanie delikatna pianka. 

Co zamiast kawy?

Co zamiast kawy?

Pixabay.com

Ci z Was, którzy nie przepadają za piciem kawy, mogą zawsze wybrać coś bezkofeinowego, ale jednocześnie tak samo pobudzającego. Podpowiadamy, że świetnie sprawdzi się gorzka czekolada, ale nie tylko.

Za to kawoszom proponujemy sprawdzenie, co dzieje się w organizmie bezpośrednio po wypiciu kawy. Procesy te są często niezwykle złożone, ale również bardzo interesujące dla tych, którzy szczególnie dbają o zdrowie. A warto, bo ten napój potrafi przynieść wiele korzyści

AktywnieBardzo.pl/MM

Komentarze