Jak pokonać uraz? Tę metodę MUSISZ poznać

Jak pokonać uraz? Tę metodę MUSISZ poznać

fot. pzuzdrowie.pl

Ta metoda radzenia sobie z urazami nazywa się  PRICE , a nazwa pochodzi od pierwszych liter poszczególnych kroków, które musimy przejść.

Protection, czyli ochrona

Jeśli czujesz ból, zabezpiecz miejsce urazu. Chodzi o to, żeby ta część ciała nie została ponownie przeciążona.

Reset, czyli odpoczynek

Nie ma rady - musisz zrobić sobie krótką przerwę od treningów. A jeżeli ból nie ustępuje, umawiasz się na wizytę u lekarza.

Ice, czyli chłodzenie

Według zaleceń lekarza. Osobiście chłodzę kolano po każdym treningu zimną wodą podczas prysznica. Jeśli czuję, że mam słabszy dzień, stosuję okład żelowy. Kupisz go w każdej aptece za kilkanaście złotych.

Compression, czyli ucisk

Można do tego wykorzystać bandaż elastyczny, a najlepiej opaskę uciskową. Uważaj, żeby nie przesadzić – uczucie drętwienia oznacza, że ucisk jest za mocny.

Elevation, czyli uniesienie

W czasie odpoczynku kontuzjowaną część ciała powinniśmy ułożyć powyżej poziomu serca. Np. uszkodzona ręka powinna wisieć na temblaku, kolano – ułóż na poduszce.

Komentarze