Dieta biegacza – z czym to się je?

Dieta biegacza – z czym to się je?

fot. pzuzdrowie.pl

Dieta biegacza

Podstawa to regularne posiłki (najlepiej 5 razy dziennie, co 2-3 godziny) wliczając w to posiłek przed i po treningu.

UWAGA!  Pierwszy posiłek zjedz przed treningiem. Nie powinno się trenować na czczo! Możesz zasłabnąć na skutek niskiego poziomu glukozy we krwi. A nawet jeżeli uda Ci się dotrwać do końca treningu, jego jakość nie będzie tak wysoka, jaka mogłaby być.

Ile, kiedy, co i dlaczego jeść?

Dieta biegacza powinna obfitować w węglowodany przyjmowane w ciągu doby w ilości:  4-8 gramów na 1 kilogram masy ciała. Tak szeroka rozbieżność wynika z liczby treningów w skali tygodnia, aktualnej masy naszego ciała oraz tego, czy tę masę chcemy utrzymać, zmniejszyć, czy może zwiększyć. Koniecznie jedz dużo warzyw i owoców – odkwaszają organizm.

Pamiętaj o białku, zwłaszcza o tym pełnowartościowym, pochodzącym z produktów odzwierzęcych i ryb. Białko przyspiesza regenerację i naprawia drobne włókna mięśniowe, które zostają uszkodzone podczas treningu.

Dieta dla biegacza  powinna być bogata w elektrolity, czyli sód, potas, magnez, wapń. Tracisz je z potem, dlatego po zakończeniu treningu, a w niektórych przypadkach już w trakcie, należy uzupełnić ich niedobory.

Komentarze