Co na śniadanie w dniu startu? To zaważy na Twoim wyniku!

Co na śniadanie w dniu startu? To zaważy na Twoim wyniku!

fot. sxc.hu

Co na śniadanie?

Posiłek przed zawodami może zdecydować o Twoim sukcesie lub porażce. Dietetycy są zgodni: śniadanie w dniu startu ma dwa podstawowe zadania:

1. ma dostarczyć Ci dużo energii

2. ma być lekkie

Jak i co zjeść, by mieć siłę, ale jednocześnie nie obciążyć żołądka? Wielu biegaczy i trenerów powie, by sięgnąć po... białą bułkę z miodem lub dżemem! A Adam Małysz dodałby do tego najpewniej banana :)

Bułka z dżemem/miodem jest sprawdzonym rozwiązaniem, bo zawiera węglowodany proste. Nie obciąża przewodu pokarmowego i jest źródłem szybko przyswajalnej energii.

Jaki dżem wybrać?

Warto zwrócić uwagę na to, ile dżem zawiera owoców i czym został posłodzony. Najlepsze więc będą domowe powidła. Dżemy ze sklepu mogą zawierać substancje słodzące, a te często podrażniają żołądek.

A jaki miód…?

Z miodem lepiej uważać i wcześniej przetestować go w posiłkach. Niektóre rodzaje mogą być zanieczyszczone pyłkiem, który zaburzy pracę układu pokarmowego. Chyba nikt nie chce tracić czasu podczas maratonu w… przydrożnych krzakach.

Komentarze