Co i jak pić po treningu? Zrób test!

Co i jak pić po treningu? Zrób test!

fot. pzuzdrowie.pl

Co i jak pić po treningu?

To zależy: od budowy ciała, potliwości, klimatu, czy intensywności treningu. Zwykło się mówić, że dorosła osoba powinna wypijać 1,5 – 2 litry wody dziennie. Ale to tylko średnia, która nie uwzględnia intensywnych treningów. Chcesz więcej szczegółów – ZRÓB TEST!

Wejdź na wagę

Zważ się przed treningiem i bezpośrednio po nim (oczywiście w trakcie nic nie popijając).

Odejmij...

Teraz już wiesz, ile płynów Twój organizm stracił w czasie jednego treningu.

...uzupełnij!

A teraz wypij 150% tego, co straciło Twoje ciało.

Przykład: Jeśli po treningu ważysz 700 g mniej, powinieneś wypić ok. litra wody, najlepiej w 3-4 dawkach.

WAŻNE!

Co pić po treningu? W czasie biegania szybko tracisz duże ilości wody, a Twoje ciało kiepsko radzi sobie z sygnalizowaniem pragnienia. Jeśli już je poczujesz – to znaczy, że zacząłeś się odwadniać. Pij często, małymi łykami

Komentarze