Zrób to dla figury. Idź na łyżwy

Zrób to dla figury. Idź na łyżwy

Pixabay.com

Wybierz się koniecznie na łyżwy. To dobry czas, by pokonać treningową rutynę i zwiększyć motywację. Dzięki łyżwiarstwu spalisz około 500 kcal w godzinę. Wzmocnisz też mięśnie brzucha, obręczy barkowej, ramion, pośladków oraz wysmuklisz i zwiększysz parę w nogach. 

 

 

Łyżwiarstwo to nie tylko świetne widowisko, ale sposób na zimową aktywność, która pomoże Ci zadbać o całe ciało. W godzinę możesz spalić nawet 500 kcal. Uprawiając jazdę na lodzie poprawisz też koordynację, kondycję i siłę. Ta aktywność zmusza do pracy wszystkie mięśnie ze względu na konieczność utrzymania równowagi, bez której nie sposób uprawiać ten sport. W dodatku otrzymasz świetne bonusy - lepsze samopoczucie i większą odporność. Jazda na lodzie bardzo dotlenia organizm, a efekty zobaczysz jeszcze szybciej, jeśli bardziej się przyłożysz do intensywności, techniki wykonywanych ćwiczeń oraz zwiększysz częstotliwość łyżwiarskiego treningu.

Jazda na lodzie to nie tylko zwykłe poruszanie się na łyżwach, ale i wykonywanie efektownych ewolucji, jak skoki, piruety czy podnoszenia. Profesjonalni łyżwiarze często łączą kroki, podnoszenia, spirale, piruety, czy wyskoki w różne sekwencje. Ich świetne widowiska przypominają nieco występy sportowców gimnastyki artystycznej i tańca.

Czy wiesz? Łyżwiarstwo figurowe i szybkie, to konkurencje zimowych igrzysk olimpijskich, które przyciągają tłumy na trybuny. Sam ten fakt powinien Cię utwierdzić w przekonaniu o dużej popularności tego sportu i dobrych korzyściach z jego uprawiania.

 

Nigdy nie było Ci dane wskoczyć na lód w łyżwach? Skorzystaj z pomocy wykwalifikowanego instruktora lub znajomego, który ma co najmniej kilka sezonów takiej jazdy za sobą. Szybciej zrealizujesz swój sportowy cel oraz nauczysz się prawidłowej techniki, która jest ważna, bo przekłada się na pracę ciała. W Warszawie możesz pośmigać na łyżwach w wielu miejscach i to za darmo. Zobacz: Darmowe lodowiska w Warszawie, które warto odwiedzić w tym sezonie

Pamiętaj! W tym sporcie łatwo też o kontuzje, dlatego uważaj podczas pierwszych lekcji. Kiedy wpadniesz na lodowisko to zostań tam chociaż 50 minut. Jeśli nie jesteś początkującym łyżwiarzem lub łyżwiarką i śmigasz po lodzie choć 2 sezony to dodaj do jazdy parę ćwiczeń. Dobre będą wypady boczne, przysiady, zbliżanie i oddalenie łyżew na ugiętych nogach podczas zwykłej jazdy po lodzie (tzw. rybki), które pomogą szybciej wysmuklić nogi oraz wymodelować pośladki. A jeśli zależy ci na wzmocnieniu mięśni brzucha, grzbietu, czy wysmukleniu talii - polecamy wykonywanie wielu zwrotów, skrętów i kontr.

RadioZET.pl/Wioleta Bednarczyk

Komentarze