Skorzystaj z „after burn“. Szybciej spalisz poświąteczne kalorie

Skorzystaj z „after burn“. Szybciej spalisz poświąteczne kalorie

Pexels.com

Sposób, jak ćwiczyć, by na długo po zakończonym treningu podkręcić metabolizm i zyskać podwójne efekty. 

Dzięki efektowi „after burn“– czyli treningowemu podejściu, które zapewnia spalanie kalorii jeszcze na długo po zakończeniu ćwiczeń, szybko podkręcicie metabolizm i podwoicie treningowe efekty – wyjaśnia Doug Barsanti, trener personalny z Kalifornii, właściciel Relnvention Fitness w Santa Cruz.

Postawcie na bardzo intensywną aktywność, której nie jesteście w stanie wykonać dłużej niż przez minutę. Dowolne ćwiczenia, które wytrącą Wasz organizm z równowagi, spowodują bardzo szybki oddech i błyskawicznie zmęczą. Takie, które nie spowodują efektu niemocy ciała w kolejnym dniu. W innym razie narazicie się na kontuzje.

Dlaczego? Tak intensywny wycisk, w którym dajecie z siebie wszystko powoduje, że zużywacie zmagazynowane w komórkach rezerwy tlenu, co wydłuża i przyspiesza spalanie kalorii.

– To właśnie proces odzyskiwania tlenu pochłania kalorie już po treningu. Ponieważ ciało nadal pracuje intensywniej (podkręcając metabolizm), by móc się zregenerować... a dobór ćwiczeń jest indywidualną kwestią każdej osoby – wyjaśnia Barsanti.

Dobrym przykładem jest trening siłowy z ciężarami, ćwiczenia z wykorzystaniem własnej masy ciała: przysiady, wykroki, podskoki, czy zwykłe ćwiczenia na skakance albo sprint. Najważniejsze, by w którymś momencie treningu przycisnąć do granic wytrzymałości. Czterdziestominutowy bieg w umiarkowanym tempie nie da Wam efektu „after burn“. Zyskacie go jeśli połączycie go np. z trzydziestosekundowymi sprintami, tworząc trening interwałowy o zmiennej intensywności albo postawicie na interwałową jazdę na rowerze szosowym, w której kilka odcinków pokonacie z maksymalną prędkością, która wyciśnie z Was siódme poty.

RadioZET.pl/Wioleta Bednarczyk

Komentarze