Rób te ćwiczenia, a szybciej doczekasz się efektów

Rób te ćwiczenia, a szybciej doczekasz się efektów

Pexels.com

Już niedługo twoja niepewność treningowa na pewno się zmniejszy, a satysfakcja wzrośnie. Prócz ulubionego kardio rób więcej ćwiczeń wielostawowych, dzięki którym doczekasz się szybszych efektów.

 

 

Idealną sylwetkę uzyskasz nie tylko dzięki ćwiczeniom kardio, ale i odpowiedniemu treningowi siłowemu. Tu kluczem do sukcesu są przede wszystkim ćwiczenia, które angażują wiele mięśni naraz. Czyli zupełnie odwrotnie niż podczas aktywizowania pojedynczych grup mięśniowych. Choć te również powinny być uwzględnione w planie modelowania idealnej sylwetki. Tylko na ich efekty czeka się zdecydowanie dłużej.

Trening kardio to mistrz spalania, który cztery razy szybciej spala zbędne fałdki tłuszczu niż siłowy. Ale tylko dzięki ćwiczeniom z ciężarami zaplanujesz, które partie chcesz wymodelować. Potwierdzają to badania przeprowadzone na Penn State University, podczas których uczestnicy zrzucili aż 10 kg. Tylko grupa robiąca kardio straciła przy okazji 3 kg mięśni, a ta siłowa – wyłącznie tłuszcz. Dlatego chcąć mieć piękne kształty musisz postawić na kompleksowy trening, w który prócz kardio uwzględnisz sporo ćwiczeń wielostawowych.

Jak to działa? Przedstawiamy przykładowe ćwiczenia na extra ramiona i barki, dzięki którym szybko je ujędrnisz, wymodelujesz i pozbędziesz się zagubienia w fitnessowej przestrzeni.

Zamiast tradycyjnego uginania ramion z hantlami poćwicz na maszynach z obciążeniem, a także drążku treningowym. Rób podnoszenia sztangi, czy ściąganie i unoszenie drążka na wyciągu, odwodzenie ramion w tył na wyciągu górnym stojąc oraz różne rodzaje pompek, np. z nogami na ławeczce, rękami ułożonymi na stopniu, zwykłe lub w podporze tyłem na triceps.

Dodatkowo na maszynach możesz też zrobić bardziej izolowane ruchy. Na biceps dobre będzie uginanie przedramion na „modlitewniku” oraz uginanie przedramion podchwytem na drążku wyciągu dolnego. Na barki, np.: wyciskanie na maszynie oraz unoszenia ramion na maszynie bokiem w górę oraz triceps: ściąganie linek lub uchwytu wyciągu górnego w klęku, potem stojąc.

A jeśli chcesz wykonać kilka ćwiczeń z hantlami lub sztangą (tę bardziej polecamy) to postaw np. na: wyciskanie sztangi na ławce siedząc, odwodzenie ramion w bok ze sztangielkami, przenoszenie sztangi nad głową, wzniosy gryfu łamanego do brody stojąc

 

Zobacz też:

Cała prawda o treningu. Jak doczekać się szybszych efektów

Jak szybko wymodelować mięśnie? Poznaj klucz do sukcesu

Komentarze