Rób te ćwiczenia, a szybciej doczekasz się efektów

Rób te ćwiczenia, a szybciej doczekasz się efektów

Pexels.com

Już niedługo twoja niepewność treningowa na pewno się zmniejszy, a satysfakcja wzrośnie. Prócz ulubionego kardio rób więcej ćwiczeń wielostawowych, dzięki którym doczekasz się szybszych efektów.

 

 

Idealną sylwetkę uzyskasz nie tylko dzięki ćwiczeniom   kardio , ale i odpowiedniemu  treningowi siłowemu . Tu kluczem do sukcesu są przede wszystkim ćwiczenia, które angażują wiele mięśni naraz . Czyli zupełnie odwrotnie niż podczas aktywizowania pojedynczych grup mięśniowych . Choć te również powinny być uwzględnione w planie modelowania idealnej sylwetki. Tylko na ich efekty czeka się zdecydowanie dłużej.

Trening kardio to mistrz spalania , który cztery razy szybciej spala zbędne fałdki tłuszczu niż siłowy.  Ale tylko dzięki ćwiczeniom z ciężarami zaplanujesz, które partie chcesz wymodelować. Potwierdzają to badania przeprowadzone na Penn State University, podczas których uczestnicy zrzucili aż 10 kg. Tylko grupa robiąca kardio straciła przy okazji 3 kg mięśni, a ta siłowa – wyłącznie tłuszcz. Dlatego chcąć mieć piękne kształty musisz postawić na kompleksowy trening, w który prócz kardio uwzględnisz sporo ćwiczeń wielostawowych.

Jak to działa? Przedstawiamy przykładowe ćwiczenia na extra ramiona i barki , dzięki którym szybko je ujędrnisz, wymodelujesz i pozbędziesz się zagubienia w fitnessowej przestrzeni.

Zamiast tradycyjnego uginania ramion z hantlami poćwicz na maszynach z obciążeniem , a także drążku treningowym . Rób podnoszenia sztangi , czy ściąganie i unoszenie drążka na wyciągu, odwodzenie ramion w tył na wyciągu górnym stojąc oraz różne rodzaje pompek , np. z nogami na ławeczce, rękami ułożonymi na stopniu, zwykłe lub w podporze tyłem na triceps.

Dodatkowo na maszynach możesz też zrobić bardziej izolowane ruchy. Na biceps dobre będzie  uginanie przedramion na „modlitewniku” oraz uginanie przedramion podchwytem na drążku wyciągu dolnego . Na barki, np.:  wyciskanie na maszynie oraz unoszenia ramion na maszynie bokiem w górę oraz triceps: ściąganie linek lub uchwytu wyciągu górnego w klęku, potem stojąc.

A jeśli chcesz wykonać kilka ćwiczeń z hantlami lub sztangą (tę bardziej polecamy) to postaw np. na: wyciskanie sztangi na ławce siedząc , odwodzenie ramion w bok ze sztangielkami , przenoszenie sztangi nad głową , wzniosy gryfu łamanego do brody stojąc

 

Zobacz też:

Cała prawda o treningu. Jak doczekać się szybszych efektów

Jak szybko wymodelować mięśnie? Poznaj klucz do sukcesu

Komentarze