Klasyczne brzuszki: technika spięć

Klasyczne brzuszki: technika spięć

Pinterest

Jak prawidłowo robić klasyczne brzuszki? Sprawdźcie 4 ważne zasady, które uchronią Was od najczęstszych błędów treningowych, a dzięki którym doczekacie się szybszych efektów. 

Klasyczne brzuszki polegające na unoszeniu i opuszczaniu tułowia w leżeniu na plecach, których celem są spięcia mięśni brzucha to tylko z pozoru łatwe ćwiczenie. Źle wykonywane nie przyniosą zadowalających efektów, dlatego róbcie je bez oszustw, stawiając na prawidłową technikę. 

1. Oddech

Kiedy unosicie tułów w górę, wydychajcie powietrze. Zaś wdech róbcie gdy wracacie do pozycji wyjściowej.

2. Izometryczne napięcia

Kiedy wykonujecie ćwiczenia na mięśnie brzucha to napinajcie świadomie brzuch. Co to znaczy? Inicjujcie ruch mięśniami brzucha. Zatrzymujcie go, np. na 3 sekundy, utrzymując napięcie mięśni brzucha, a potem je rozluźniajcie. Czyli napinajcie jak najmocniej mięśnie brzucha, tak jakbyście chcieli zatrzymać uderzenie, które ktoś kieruje w Wasze brzuchy.

3. Pozycja rąk

Nie ciągnijcie ruchu rękami, naciskając na głowę, która w wyniku takiego zachowania pochyla się w przód. To może spowodować niepotrzebny ból karku, a nawet poważną kontuzję szyi. Ugnijcie i unieście ramiona, kładąc opuszki palców za uszami. A jeśli czujecie, że nadal źle trzymacie ręce to skrzyżujcie ramiona i ułóżcie je na klatce piersiowej.

4. Ułożenie nóg

Ugnijcie nogi, a stopy swobodnie połóżcie na ziemi, w rozkroku na szerokość barków. Nie wpychajcie ich pod łóżko albo inny mebel. Dla zwiększenia intensywności wykonywanych ćwiczeń, nogi warto unieść tak, by między podudziem, a udami był kąt prosty. A łydki były równoległe do podłoża.

A jeśli już dawno odpuściliście klasyczne brzuszki na rzecz innych ćwiczeń, które przynoszą szybsze efekty to polecamy trening PLYOFITcamp 

Komentarze