3 proste triki na szybkie wyszczuplanie. Dzięki nim bez trudu włożysz mniejsze jeansy

3 proste triki na szybkie wyszczuplanie. Dzięki nim bez trudu włożysz mniejsze jeansy

Pixabey.com

Ćwiczysz i nie widać efektów? Najwidoczniej popełniasz jakieś treningowe lub żywieniowe błędy. Sprawdź co robić, by mieć kilka kilogramów mniej.

Wrzuć na luz

Zrób wszystko żeby nie trenować do upadłego. Zbyt intensywny wysiłek zaburza równowagę psychiczno-fizyczną. Wywołuje zbędny stres, pod wpływem którego wydziela się betatrofina, czyli białko utrudniające spalanie zapasów energii zlokalizowanych w tkance tłuszczowej, nie wpływając dobrze na odchudzanie – udowodnili naukowcy z University of Florida.

 

Rób kardio, ale i wzmacnianie

Tylko połączenie ćwiczeń aerobowych z siłowymi da ci zadowalające efekty wyszczuplające, a jednocześnie modelujące. Owszem wg. wielu badań trening kardio czterokrotnie szybciej pomaga w usunięciu zbędnej tkanki tłuszczowej niż wzamcniający. Jednak bez ćwiczeń z obciążeniem nie pozwoli w pełni zapanować nad tym co stracisz i z których obszarów. Dodwodem na to są badania na Penn State University, podczas których ich uczestnicy pozbyli się aż ok. 10 kg. Tylko że grupa wykonująca wyłącznie kardio straciła przy okazji 3 kg mięśni, a ta siłowa – wyłącznie tkankę tłuszczową. Dlatego tylko odpowiednio zrównoważony trening, zawierający ćwiczenia kardio, ale i wzmacniające (z własną masą ciała, czy też hantlami lub sztangą) zapewni ci wyszczupalnie z jednoczesnym wymodelowaniem fajnych kształtów.

 

Jedz mądrze i regularnie

Wybieraj zdrowe, nie przetworzone produkty, starając się je jeść w równych odstępach czasu. Twoja dieta powinna być zrównoważona pod względem składników odżywczych, a porcje jedzenia dobrane wg. zapotrzebowania i masy ciała. To wpłynie na lepszą pracę hormonów, które przyspieszą przemianę materii.

Redakcja Radia ZET/Wioleta Bednarczyk

Komentarze