Początki mogą być trudne. 4 sposoby na lepszą motywację

Początki mogą być trudne. 4 sposoby na lepszą motywację

fot. pzuzdrowie.pl

Nie od razu będzie Ci się biegało lekko i przyjemnie. Zacznij powoli, a z dnia na dzień będzie coraz łatwiej. Na samym starcie przyda się dodatkowa motywacja:

1. W grupie raźniej

Wolisz biegać samemu? Ok, ale raz na jakiś czas umów się ze znajomym, albo dołącz do jakiejś grupy dla początkujących. bo kiedy umawiasz się ze znajomymi, głupio będzie Ci ich „wystawić” mówiąc: „nie dam rady”.

2. Wyznacz sobie cel

Mały, duży, jakikolwiek. Np: „Za trzy miesiące wystartuję w zawodach na 10 km” albo „Za dwa tygodnie będę biec przez 20 minut bez przerwy”. Wtedy przestaniesz opuszczać treningi. W końcu każdy z nich to jeden krok, który zbliża Cię do celu.

3. Postaw na urozmaicenie

Kiedy zaczynamy biegać, często popełniamy ten sam błąd: obieramy jedną trasę i staramy się ją stopniowo wydłużać, dokładać okrążenia albo biec coraz szybciej. Przez pierwsze tygodnie nie jest to złe rozwiązanie. Z czasem pomyśl o urozmaiceniu:

zmieniaj trasę,

wprowadzaj różne elementy treningu biegowego (pracuj nad siłą biegową, szybkością, wytrzymałością)

trening biegowy wymień na funkcjonalny w plenerze, na pływanie,  rower,  squash. Nie samym bieganiem człowiek żyje!

4. Odpoczywaj!

Bieganie to sama radość, nie myśl o zaplanowanym treningu jak o wizycie u dentysty. Nie masz dziś ochoty? Nie ma problemu! Trening biegowy wymień na coś lżejszego, albo odpoczynek. Pamiętaj: regeneracja to też część treningu!

Komentarze