Jakie tempo jest najlepsze dla Ciebie? Zrób prosty test

Jakie tempo jest najlepsze dla Ciebie? Zrób prosty test

fot. pzuzdrowie.pl

Jak znaleźć swoje tempo? To proste  - zrób sobie test 1 mili. Najlepiej na bieżni 400-metrowej (4 okrążenia to w przybliżeniu 1 mila). Jeśli nie masz takowej pod ręką, możesz odmierzyć odpowiedni dystans lub wykorzystać do tego np. słupki ustawione przy drodze co 100 metrów. Do dzieła!

Rozgrzej się!

Pamiętaj, że rozgrzewkę robimy ZAWSZE, bez względu na poziom zaawansowania.

Start!

Do przebiegnięcia masz 1 milę. Dystans pokonujesz równym tempem. Szybko, ale nie „na zarżnięcie”.

Meta

Po przebiegnięciu tego dystansu powinieneś być zmęczony, ale nie na tyle, żeby zwaliło Cię z nóg.

Wynik testu

Podstaw swój czas do wzoru:
M (czas na milę w minutach) * 0,8 = PM (prędkość maratońska w minutach na kilometr)

Przykład: Jeżeli milę przebiegłeś w 8 minut i 25 sekund, Twój wynik wygląda tak:

8,25 min x 0,8 = 6,6 min ( czyli 6 minut 36 sekund )

Co to za wartość?

Wynik testu to  zakładane przybliżone tempo, w jakim powinieneś pokonywać każdy kilometr maratonu.

Ale uwaga – to tempo wyjściowe; bieg długi powinien być wykonywany z  prędkością o około minutę na kilometr mniejszą niż otrzymany wynik .

Komentarze