Codzienne bieganie? Nie wszystko na raz!

Codzienne bieganie? Nie wszystko na raz!

fot. sxc.hu

Nie musisz biegać codziennie! Duży wysiłek każdego dnia może powodować kontuzje i ogólne zmęczenie. 

Pozwól organizmowi odpocząć

Najważniejsze, żebyś biegał regularnie, np. 3-4 razy w tygodniu. Jeśli uprzesz się na codzienny bieg, upewnij się, że nie będzie zbyt długi i męczący. Pamiętaj też, że biegi możesz czasami zastąpić innymi ćwiczeniami.

Ustal sobie plan treningowy

Na przykład:

Poniedziałek, środa, piątek - biegam.

We wtorek - robię ćwiczenia na mięśnie brzucha.

Czwartek - to ćwiczenia z obciążnikami itd.

Nie wszystko na raz

W zależności od Twoich potrzeb i chęci trening może być bardziej lub mniej intensywny. Ja przynajmniej 2 razy w tygodniu przez pół godziny ćwiczę mięśnie brzucha i wykonuję odprężające ćwiczenia z jogi. 

Z czasem będziesz mógł pozwolić sobie na więcej, bez cierpienia z powodu zakwasów :)

PAMIĘTAJ: Trening czyni mistrza!

Więcej o planie treningowym tutaj .

Komentarze