Co zamiast biegania? 3 pomysły na trening zastępczy

Co zamiast biegania? 3 pomysły na trening zastępczy

fot. sxc.hu

Chcesz wzmocnić ciało? Planujesz polepszyć swoje „życiówki” na ulubionych dystansach? A może po prostu potrzebujesz odskoczni od codziennego treningu? Mamy coś dla Ciebie!

1. Pływanie

Nie bez przyczyny jest na pierwszym miejscu – to właśnie tę formę ruchu specjaliści polecają osobom, które zmagają się z kontuzjami.

Dlaczego warto?

Pływanie nie tylko nie obciąża stawów, ale jest też najlepszym sposobem na zachowanie symetrycznej sylwetki.

2. Rower

Jazda na rowerze może być świetnym treningiem uzupełniającym po okresie startowym; sprawdzi się też, jeżeli wracamy do zdrowia po kontuzji.

Dlaczego warto?

Kolarstwo, podobnie jak bieganie, pozwala szybko i efektywnie zwiększyć wydolność organizmu, a to podstawa w sportach wytrzymałościowych.

UWAGA!

Jeśli jesteś średnio-zaawansowanym biegaczem pamiętaj, żeby po każdym treningu kolarskim dobrze się rozciągnąć, albo zrobić krótką przebieżkę.

3. Siłownia

Ze Schwarzeneggera kiepski byłby maratończyk, to fakt... Ale kiedy chcemy po prostu wzmocnić ciało, siłownia może być najlepszym pomysłem.

Dlaczego warto?

Dobrze dobrany trening uzupełniający pozwoli wzmocnić te partie mięśni, na których najbardziej nam zależy. To właśnie trening na siłowni może sprawić, że zaczniesz osiągać lepsze wyniki na bieżni.

Komentarze