Pij i patrz, jak brzuch maleje

Pij i patrz, jak brzuch maleje

Pixabay.com

Przepis na odchudzający napój. Idealny na zimę. Ma tylko 65 kcal i mega moc w spalaniu brzusznej tkanki tłuszczowej. Pij. Na zdrowie ... A przede wszystkim płaski brzuch.

Spal koniecznie oponkę z dolnej okolicy brzucha ponieważ tłuszcz brzuszny to szkodnik numer jeden. Przyczynia się do rozwoju cukrzycy typu 2, chorób serca oraz raka jelita grubego i nadciśnienia. U kobiet dodatkowo zwiększa ryzyko rozwoju raka piersi oraz kamieni żółciowych. Posiada aktywne metabolicznie komórki, które produkują różne związki, w tym hormony, które wpływają na zdrowie. Na przykład adiponektynę, która negatywnie działa na przemianę glukozy i reakcję komórek ciała na insulinę. Cytokiny, białka biorące udział w odpowiedzi odpornościowej, które zwiększają ryzyko rozwoju cukrzycy, powodują stany zapalne i prowadzą np. do rozwoju choroby wieńcowej.
Tłuszcz z okolic brzucha podnosi we krwi poziom całkowitego cholesterolu, obniżając wartość jego dobrej frakcji – HDL oraz podwyższając poziom złej – LDL. Nadmiar tego złego cholesterolu przyczynia się do wielu chorób serca.  Nadwyżka LDL odkłada się w komórkach ścian tętniczych, tworząc złogi, zwane blaszkami miażdżycowymi. W ten sposób zwężają się tętnice wieńcowe, które w takiej wersji są najgroźniejsze dla serca.  Niestety to nie wszystko. Naukowcy udowodnili również wpływ tłuszczu brzusznego na raka jelita grubego oraz rozwój nadciśnienia.

Sprawdź, czy nie grozi ci otyłość brzuszna

Oblicz BMI, czyli wskaźnik masy ciała. Z wynikiem wyższym niż 25 zbadaj też WHR – wskaźnik do rozpoznania otyłości m.in. brzusznej, który mierzy się ilorazem obwodu talii do bioder. Jeśli WHR wyjdzie wyższe niż 0,85 (u kobiet) lub 1 (u mężczyzn) zrób badania: poziomu cukru we krwi (mierzony na czczo – norma: do 90 mg/dl) oraz testu tolerancji glukozy z pomiarem poziomu insuliny (norma glukozy po badaniu na czczo – 90 mg/dl, po spożyciu glukozy – 120 mg/dl; norma poziomu insuliny po badaniu na czczo: max. 10, po przyjęciu glukozy – max. 30), trójglicerydów (norma: poniżej 100 mg/dl), ciśnienia krwi (powinno być w okolicach 120/80), poziomu dobrego cholesterolu – HDL (min. 60 mg/dl) oraz liczby i wielkości frakcji cholesterolu (norma: poniżej 1000, LDL – mniej niż 500).

Stało się. Musisz się pozbyć oponki z brzucha

Do zdrowej diety i aktywności dodaj nasz napój wspomagający odchudzanie. Do jego przygotowania potrzebujesz na pewno wody, cynamonu, który stabilizuje poziom cukru we krwi. Także soku z cytryny, zawierającego sporo witaminy C i przeciwutleniaczy, które przyspieszają spalanie tłuszczy. Miodu, który zawiera sporo substancji odżywczych, poprawia jakość snu, łagodzi stres, nawilża i uelastycznia skórę. Także imbiru, który reguluje przemianę materii i usuwa zbędne ilości wody oraz jabłka, z którym poprawisz trawienie. Dlatego pij ten napój codziennie, najlepiej rano na czczo oraz wieczorem tuż przed snem. Dostaniesz same korzyści. Przyspieszysz metabolizm, usuniesz zbędne toksyny, dostarczysz cenne witaminy, zredukujesz lub nawet usuniesz zbędną tkankę tłuszczową z brzucha. Dodatkowo rozgrzejesz się nieco w mroźne dni.

 

Składniki na jeden kubek

– szklanka wody

– łyżeczka cynamonu, ok. 4 g

– sok z połówki cytryny, ok. 25 g

– łyżeczka miodu

– pół łyżeczki mielonego imbiru

– 2 plasterki jabłka ze skórką

 

Przygotowanie

Zagotuj wodę. Wlej ją do czajniczka, dużego kubka lub szklanki. Dodaj cynamon, sok z cytryny, jabłko oraz imbir. Wymieszaj. Jak napój nieco ostygnie dorzuć miód.

Komentarze