Fitness i dieta według gwiazd. Co robią, aby być fit?

Jak ćwiczą gwiazdy? Poznaj trening i dietę gwiazd

Wikipedia.org

Jeśli ćwiczysz, to powinieneś wiedzieć, że tylko trening połączony z odpowiednią dietą pomoże Ci uzyskać wymarzoną sylwetkę. Nie ma się co oszukiwać - bez odrobiny wysiłku nikt jeszcze nie osiągnął sukcesu.

Najlepiej wiedzą o tym gwiazdy kina i muzyki. Wiele z nich wie, że tylko ciężką pracą, a nie zabiegami chirurgicznymi mogą osiągnąć upragniony efekt. Aby ich sylwetka była nieskazitelna, często wylewają "siódme poty" na siłowni i stosują przeróżne diety. Ćwiczą wytrwale do momentu aż osiągną upragniony efekt. Czuwają nad nimi oczywiście profesjonalni trenerzy personalni, a także znani dietetycy oraz prywatni kucharze. Dzięki temu jest im oczywiście łatwiej wpaść w rytm dnia i nie poddawać się. Nie potrzebują dodatkowej motywacji, skoro niemal codziennie ich obowiązkiem jest stawienie się na siłowni.

Pocieszające jest jednak to, że ich trening oraz dieta, wcale nie różnią się bardzo od tego, co sami możemy sobie zafundować w domowym zaciszu. Mimo że pierwsze efekty zauważysz już po miesiącu, to osiągnięcie założonego celu zajmie Ci nieco dłużej. 

Gwen Stefani

Gwen Stefani

AFP/East News

Ta 46-letnia gwiazda muzyki jest matką 3 dzieci, a jej sylwetka jest wręcz nieskazitelna. Światowe media rozpisują się głównie o jej diecie. W lodówce wokalistki znajdują się tylko ekologiczne produkty, pozyskane ze sprawdzonych źródeł. Nie spożywa w ogóle przetworzonego jedzenia. Słodycze mogłyby dla niej nie istnieć. Ze słodką pokusą walczy owocami, surowymi warzywami, a także nasionami oraz orzechami. 

Sekret jej zgrabnej sylwetki tkwi również w świeżo wyciskanych sokach. Dzięki temu dostarcza organizmowi niezbędnych witamin i wielu substancji odżywczych. Dieta Gwen jest niezwykle bogata w błonnik, który odpowiada za oczyszczanie jelit i pobudzenie metabolizmu. Wokalistka wspomagała się również treningami, na które poświęcała 4 dni w tygodniu. Typowe ćwiczenia kardio i sylwetkowe pomogły jej uporać się raz na zawsze uporać się z kilogramami po 3 ciążach. Jej trener osobisty - Mike Heatlie - nie raz zdradził, że urozmaicał plan Stefani o wizyty na siłowni czy interwały w terenie.

Jennifer Lopez

Jennifer Lopez

Carlos Piaggio/The Grosby Group/East News

Ta znana aktorka i piosenkarka kojarzona jest między innymi z krągłą sylwetką. O takich pośladkach marzy pewnie niejedna kobieta na świecie. Po ciąży bliźniaczej udało jej się zgubić 25 kilogramów. Podobnie jak Gwen Stefani ma 46 lat i prowadzi zdrowy, aktywny tryb życia. Sukces zawdzięcza diecie Dukana. Mimo że jej zwolenników jest tyle samo, co przeciwników, to ta gwiazda na pewno skorzystała na jej stosowaniu. Lopez musiała jeść produkty bogate w białko (ryby i pierś z kurczaka) oraz surowe warzywa i owoce. Starała się unikać też cukru oraz alkoholu. Odgórnym zaleceniem było picie dużych ilości wody.

Efekt zgrabnej, ale krągłej sylwetki uzyskała również dzięki ćwiczeniom kardio. Jej ulubionym zajęciem jest bieganie. Masę mięśniową buduje z kolei na treningu kick-boxingu. Jak zdradziły wielokrotnie osoby z jej kręgu znajomych, latynoska poświęca na trening 4-5 w tygodniu. Czasowo kształtuje się on w okolicach 60-90 minut. W chwili relaksu Jennifer stawia na jogę.

Gwyneth Paltrow

Gwyneth Paltrow

NPA/The Grosby Group/East News

O tym, że Paltrow jest naprawdę "wkręcona" w zdrowy i aktywny tryb życia świadczy już nawet napisanie przez nią książki kucharskiej pt. "My Father's Daughter". Już sam tytuł mówi, że znajdziemy w niej rodzinne przepisy. Ale jaki jest jej sposób na zgrabną sylwetkę? Dzień zaczyna od szklanki wody z cytryną zaraz po przebudzeniu. Wieczorem zjada tylko łyżkę oliwy z oliwek. Jej dieta polega na oczyszczaniu organizmu. Niekontrolowanie jej może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Na szczęście o Gwyneth dbają najlepsi specjaliści.

W jej jadłospisie obowiązkowo muszą się znaleźć ogromne ilości owoców i warzyw, a także niegazowana woda i świeżo wyciskane soki. Większość jej dań przygotowywana jest w formie płynnej. Aktorka pilnuje tego, aby jeść o stałych porach, 5 razy dziennie. Jej trenerka - Tracy Anderson - zadbała również o to, aby dzięki ćwiczeniom ujędrniła całe ciało. Musi ćwiczyć 6 dni w tygodniu przez 2 h. Składają się głównie z aerobiku i tańca. Również pilates nie jest jej obcy. 

Halle Berry

Halle Berry

NPA/The Grosby Group/East News

Mało kto wie, że ta piękna aktorka ma cukrzycę. Nic więc dziwnego, że jej dieta musi być ściśle dopasowana do potrzeb jej organizmu. Ta 49-letnia aktorka trzyma się ściśle zasad diety "garściowej". Berry musi pamiętać o tym, aby nie przekraczać określonych porcji danych produktów. Na jej dietę składają się 3 niewielkie posiłki, 2 przekąski, a także do 5 porcji warzyw i owoców. Obowiązkowo wypija również 1,5 l wody dziennie.

Po tym jak ograniczyła tłuszcze i węglowodany, rozpoczęła również treningi. Mimo że urodziła 2 dzieci, to figury może jej pozazdrościć niejedna 20-latka. Wszystko dlatego, że oprócz biegania i jogi wybiera również ćwiczenia, które angażują wiele grup mięśni. Dzięki temu aktorka poprawia nie tylko sylwetkę, ale również koordynację ruchową oraz siłę.

Jennifer Aniston

Jennifer Aniston

MediaPunch/face to face

Ta aktorka na pewno nie wygląda na swoje 46 lat... Jest posiadaczką jednej z bardziej zgrabnych sylwetek w Hollywood, a mimo tego nie kosztuje ją to zbyt wielu wyrzeczeń. Swoją przygodę ze sportem zaczynała od jogi. Później pojawiło się również bieganie. Uwielbia również spinning, a także przysiady. Ćwiczy niemal codziennie i tylko wymienia zestawy treningowe. 

Aniston od dawna stosują autorską dietę "9:1". Polega na jedzeniu 90 proc. pokarmów niskokalorycznych i niskotłuszczowych oraz 10 proc. produktów, na które aktorka po prostu ma ochotę. W jej jadłospisie znajdziemy dania bogate w błonnik i skrobię - czyli płatki owsiane, a także warzywa i owoce. Jennifer stara się unikać cukru, a także tłustych potraw, które mogłyby zrujnować jej wysiłek.

Heidi Klum

Heidi Klum

PAPIXS PRESS/East News

Jak przystało na modelkę, Klum musi dbać o ciało, aby za każdym razem wyglądać nieskazitelnie na wybiegu. Tym bardziej, że urodziła 4 dzieci. Dzięki zbilansowanej diecie oraz odpowiednim ćwiczeniom, po ostatniej ciąży udało jej się zgubić 15 kg. Tajemnica tkwi w piciu niemal 3 l wody dziennie. Nie dość, że takie ilości skutecznie poskramiają apetyt, to jeszcze oczyszczają organizm z toksyn i złogów.

Modelka nie spożywa za to żadnych węglowodanów. Zamiast tego woli jogurt z płatkami owsianymi, a także gotowane mięso z warzywami i ryżem. Jeśli w najmniej oczekiwanym momencie pojawia się "mały głód", walczy z nim owocami. Trzyma się też jednej bardzo ważnej zasady - Heidi nie je po godzinie 18, jeśli jej obiad był wystarczająco syty. Wolny czas poświęca na spotkania z Andreą Orbeck - trenerką personalną. Trenuje 3-4 razy w tygodniu po 30-60 min. Najlepiej na sylwetkę Klum działają taśmy fitness. Za ich pomocą modelka robi wykroki,  ćwiczy ramiona i plecy. Lubi również biegać. 

Komentarze