Co powinno się znaleźć w każdej fitness torbie?

Co spakować na siłownię i fitness?

Pixabay.com

Przed pierwszą wizytą na siłowni lub w klubie fitness przeważnie zastanawiamy się, co ze sobą zabrać. Zwykle pakujemy wtedy albo za dużo rzeczy, albo za mało. Co najbardziej nam się przy, a czego możemy się pozbyć?

Najpierw zastanów się, które zajęcia tego dnia będą Cię najbardziej interesowały. Wiele siłowni oprócz treningu siłowego oferuje obecnie mnóstwo zajęć dodatkowych. Najbardziej popularne są te typu fitness. Można się wybrać m.in. na zumbę, cycling, jogę, aerobic. Zawartość Twojej torby treningowej zależy głównie od rodzaju wykonywanego wysiłku. Oprócz absolutnego minimum są również akcesoria i gadżety, które zdecydowanie mogą poprawić jakoś ćwiczeń, a także Twój komfort w szatni. Odciążysz także kręgosłup. W końcu dźwiganie ciężkiej torby na jednym ramieniu zaburza Twoją postawę. I to właśnie od niej warto zacząć.

Dobrej jakości sportowa torba

Dobrej jakości sportowa torba

Materiały promocyjne/Aktywnie Bardzo

Twój portfel może Cię boleć przez bardzo długi czas. Dobra sportowa torba to wydatek rzędu ok. 100 zł. Ale oczywiście zdarzają się też droższe. Przy zakupie powinieneś zwrócić uwagę przede wszystkim na pasek na ramię. Powinien się na nim znajdować kolejny pasek, nieco szerszy, który rozłoży nam równomiernie ciężar torby na ramieniu. Zwróć też uwagę na ilość kieszonek (co najmniej 3). Zastanów się jak dużo będziesz ich potrzebował, aby schować w nich wszystkie potrzebne rzeczy. Bardzo ważny jest również materiał, z którego torba jest wykonana - powinien być on przewiewny, aby nie pochłaniać zapachu potu, a także wytrzymały.

Ubranie sportowe

Ubranie sportowe

Pixabay.com

Na siłownię i zajęcia fitness powinieneś zabrać ze sobą dobrej jakości ubranie sportowe. Bawełniana koszulka odpada - za bardzo pochłania pot i zatrzymuje go. Śmierdząca aura będzie się za Tobą ciągnąć przez wszystkie korytarze. Na szczęście nie musisz wydawać fortuny. Wystarczy, że zaopatrzysz się chociażby w koszulkę techniczną, która zdecydowanie poprawi Twój komfort ćwiczeń. Ale to nie wszystko...

Kompletny strój to także wygodne spodnie. Najlepsze będą te ze zwężoną nogawką. W szerokie bardzo łatwo się zaplątać podczas intensywnych ćwiczeń. A wtedy nietrudno o upadek i nowego siniaka. Jeśli chcesz zadbać o 100-procentowy komfort podczas treningu, zainwestuj w dobrą bieliznę - dobrze dobrany biustonosz sportowy, niewżynające się w skórę majtki. Nie ma nic gorszego niż poprawianie ich przy tylu osobach.

Pamiętaj również o dobrej jakości butach. Na początek - jeśli nie wiesz czy zajęcia Ci się spodobają - wystarczą Ci zwykłe adidasy. Ale gdy złapiesz sportowego bakcyla, warto zakupić takie, które będą spełniały Twoje oczekiwania. Pamiętaj o odpowiedniej amortyzacji. W sklepie sportowym doradzą Ci, który model będzie najlepszy do Twoich zajęć.

Ręcznik, klapki i inne akcesoria

Ręcznik, klapki i inne akcesoria

Pixabay.com

Prysznic na siłowni to teraz norma. Niektóre oferują również saunę. Spakuj do torby jeden mały ręcznik do wycierania potu i drugi większy do wytarcia się po wyjściu z kąpieli. Włóż do kieszonki również klapki. Staraj się zachować higienę, bo z tych kabin prysznicowych i saun codziennie korzysta wiele osób. Zarażenia grzybicą  oraz innymi chorobami można uniknąć, ale należy pamiętać o podstawowych zasadach zachowania higieny w tego typu miejscach. Jeśli po skończonym treningu wybierasz się również do sauny, także zabierz ze sobą ręcznik.  

W torbie powinny się też obowiązkowo znaleźć żel pod prysznic i ewentualnie szampon do włosów. Zabierz również ze sobą mały balsam, który dobrze nawilży skórę po kąpieli. Zwykle jest ona wtedy mocno wysuszona i ściągnięta. Nie zapomnij o dezodorancie. Nawet jeśli się wykąpałeś, to Twoje ciało w dalszym ciągu jest rozgrzane i wydziela jeszcze pot. Nietrudno wtedy o ogromnego kleksa przy pachwinach.

Jeśli jesteś kobietą, zabierz ze sobą wsuwki, spinki, gumkę do włosów i szczotkę. Wcale nie ćwiczy się przyjemnie z odstającymi w każdą stronę włosami. Wchodzą one do oczu, drażniąc spojówki, a niejednego uda nam się połknąć.

Woda i przekąską

Woda i przekąską

Pixabay.com

Przed wyjściem z domu upewnij się, że spakowałeś do torby dużą butelkę wody mineralnej. Pij tą wysoko zmineralizowaną, która uzupełni wypłukane z potem magnez i sód. Możesz także zabrać napój izotoniczny - najlepiej będzie, jeśli sam go zrobisz . Pamiętaj, że producenci wielu napojów dla sportowców nabijają konsumentów w butelkę . Zamiast minerałów i witamin oferują cukier i sztuczne barwniki.

Po treningu powinieneś posilić się chociażby przekąską. Wyczerpany organizm domaga energii i ma także większe zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Jeśli dostarczysz je do 30 min po wysiłku, ułatwisz mięśniom regenerację, a także złagodzisz uczucie zmęczenia. Przydadzą Ci się chociażby domowej roboty batony energetyczne . Są bogate w węglowodany, a także witaminy.
Swetry damskie - trendy

Komentarze